Road to New York: Week 3 & 4

Wat vliegt de tijd! Nog even en dan zit week 4 er ook al weer op. Over 100 dagen  lopen we gewoon die New York Marathon *niet in paniek raken* 

De ene training verloopt wat makkelijker dan de ander. Maar juist die lastige trainingen maakt ons sterken..  Of nou ja dat is wat ze zeggen toch? 😉

Judith:

Week 3 – Training 1

De eerste training van week 3! Het was best warm maar in het bos was het koel. Ik rende harder dan ik dacht, en het ging best lekker! Moet mezelf wel echt aanleren iets rustiger te gaan rennen hoor. Onderweg kwam ik veel andere lopers tegen, altijd leuk!
Week 3 – Training 2

Oeps, foto vergeten! Training 2 ging ook al zo lekker. I’m on a running streak! Ik rende een lekker rustig rondje. Niks op aan te merken.

Week 3 – Training 3

“Judith, denk eens aan je tempo” kreeg ik van Fon te horen. Klopt, want  ik rende dit rondje eigenlijk weer te snel. Dit moest een LANGZAME duurloop zijn, Judith. Desondanks ging dit wederom best lekker! Voor korte afstanden is dit tempo goed te doen, voor langere afstanden echter niet denk ik zo.

Week 4 – Training 1

Het regende de hele dag maar toen ik ging lopen begon de zon te schijnen, ideaal! Ik merkte dat ik een beetje moe was van het werken maar toch ging het gelukkig best goed. Deze “kortere” afstanden gaan me sinds een paar weken heel goed af.
Week 4 – Training 2

En toen stonden er 14 km op het programma! Stiekem vond ik dit best spannend. Ik kocht van tevoren een flesje sportdrank doe ik ergens verstopte, ook nam ik 2 gelsnoepjes mee. Ik had het toch best zwaar, toen de zon doorkwam was het erg benauwd. Na 7 km was ik blij dat ik even kon drinken. Op een gegeven moment voelde ik iets aan mijn rechterteen, “zal wel” dacht ik. De laatste 2 km waren echt even doorzetten maar ik was heel trots op mezelf dat het me was gelukt. Thuis aangekomen bleek dat mijn teen tijdens het lopen was gaan bloeden, kan gebeuren! Oorlogswondje ;). Helaas heb ik wel sinds 2 dagen last van mijn rechterknie. Dan maar even rustig aan doen! Aan blessures hebben we namelijk ook niks!

Fon:

Week 2 – Training 3

Nog 1 keer lopen op vakantie. Vandaag had de gps er weer geen zin in. Liep gewoon netjes op de weg in de bergen ipv recht door de bomen met een rare pace 😉 Het lopen ging ook niet helemaal van zelf. Maar het uitzicht maakte dan alweer alles goed!

Week 3 – Training 1

Stiekem had ik gehoopt eenmaal in Nederland met normale gps ontvangst weer iets meer tempo te kunnen maken. Dit viel toch wel tegen toen het niet zo snel ging als ik had gehoopt. Weliswaar stond er een langzame 5k op het programma, maar iets sneller zou toch leuker zijn.

Week 3 – Training 2

Tja en dan staat er een snelle 6k op het programma en dan wil het gewoon echt niet… Het lange werken na de vakantie hakt er toch wel in (als in meteen dagen van 10 tot 9 staan) en mijn benen willen niet meewerken. Ook liep ik hier in de ochtend een kwartier nadat ik was opgestaan, echt niet mijn ding dus! Ik plaatste deze foto op Instagram omdat we het zelf hadden over eerlijk zijn en dat deze tempora normaal niet op Instagram voorbij komen. Wat een lieve reacties kwamen hier op! Als het een volgende run weer eens niet zo lekker gaat dan denk ik maar terug aan de positieve en lieve woorden van iedereen op Instagram! 

Week 3 – Training 3

Een langzame lange duurloop van 8 km stond op de planning. Toch grappig om te zien dat ik toen sneller liep dan die 6 km die snel zouden moeten zijn. Dit was een prima loopje. Niet heel spannend, gewoon 4km rennen en weer omdraaien. Er kwam een klein buitje voorbij maar dit was gelukkig wel verfrissend aangezien het toch vrij benauwd was.

Week 4 – Training 1

Wat een flapdrol ben ik toch ook! Zo lang wachten met naar buiten gaan tot de zomer zich weer even meld. Pfff ’t was in een keer warm! Gelukkig stonden er maar een rustige 5 km op de planning die vergeleken met vorige week nog op een redelijk tempo zijn afgelegd. We don’t sweat, we sparkle! 😉

Week 4 – Training 2

14 km… Tatatatuuuuuum *insert dramatisch muziekje*. Wat maakte ik mij hier van te voren zenuwachtig om. Na dat mijn smoothiebowl van mijn late ontbijt en de wrap met humus tijdens de lunch waren gezakt, na drie zenuwplasjes en nog een extra slokje water liep ik toch maar naar buiten. Na een kilometer wandelen als opwarming verstopte ik mijn fleszakje met water nam ik een gelsnoepje en was het tijd om te gaan lopen. Na elk rondje van ongeveer 4,5 km nam ik een korte pauze om even te drinken en een gelsnoepje te nemen, al vergat ik die na het eerste rondje :p De eerste ronde liep ik voor mijn gevoel iets te hard om 14 km vol te houden. De tweede ronde was voor mijn gevoel het tempo beter (verschilde niet heel veel). Na het tweede rondje ben ik iets te lang stil blijven staan waardoor het laatste rondje niet meer zo lekker ging als de voorggaande 2. Na het derde rondje viste ik nog mijn fleszakje uit de bosjes om vervolgens nog ongeveer 1,5 km richting huis te hobbelen. Het was leuk om het Solar festival opgebouwd te zien worden, maar volgende keer pak ik toch een iets inspirerender rondje.


Zoals jullie zien ging het met ups en downs en gaan we vol goede moed de volgende 2 weken in!

Liefs,
Judith en Fon

4 gedachten over “Road to New York: Week 3 & 4

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *