Love,  Review

R2R book club

We beloofden jullie dat we onze blog zouden uitbreiden. We zijn natuurlijk hardloopgek, maar daarnaast doen we nog een boel andere dingen. Zo houden we allebei erg veel van lezen. Het idee om zo nu en dan over boeken te schrijven was dus al snel geboren!

Je ziet de laatste tijd veel meer bloggers en Youtubers schrijven en filmen over boeken. Vinden we leuk! We merken allebei dat we eigenlijk steeds meer op onze telefoons zitten en steeds minder met onze neuzen in een boek. Jammer, want lezen is juist een rustgevend en goed voor je.
Vandaar dus deze maandelijks terugkomende blog, waarmee we jullie op de hoogte houden van de boeken die we aan het lezen zijn.

Paula Coelho – De alchemist

Judith: Dit boek kent iedereen die van lezen houdt wel. Het is er zo een die je gelezen moét hebben. Waarom ik dat tot voor kort niet heb gedaan? Geen idee eigenlijk. Ik was pas in een boekenwinkel en besloot dit boek maar eens te kopen. Als eerste vind ik de kaft super mooi! Het het oog wil ook wat he. Ik ben nu ongeveer halverwege en het boek stelt niet teleur. Ik vind het zelf een boek dat je tussendoor kunt lezen. Het is niet dik en leest makkelijk weg. Bovendien zitten er mooie zinnen in, vind ik ook altijd leuk.

Carlos Ruiz Zafrón – Het spel van de engel

Judith: Nog zo’n bekende auteur. Ik las het eerste deel (de schaduw van de wind) vorig jaar in een ruk uit. Wat een geweldige schrijver! Dit zijn echt boeken die je meesleuren. Je leeft mee met de personages, denkt dat je ze kent en waant je zelfs in het Barcelona van toen. Als je dus een goed boek wil lezen raad ik je deze zeker aan! Ik ben nu dus bezig in het tweede deel en dat is net zo goed als deel 1. Het zijn echt betoverende boeken. Na dit deel volgen nog een derde en vierde deel. Ik ben dus nog wel even zoet!

Nicholas D. Kristof, Sheryl WuDunn – Half the sky: how to change the world

Judith: Dit is een vrij zwaar boek. Het is non-fictie en het thema is er echt een van nu. Nicholas en Sheryl zijn getrouwd en zijn allebei journalist. Voor dit boek reisden ze de hele wereld af om meisjes en vrouwen te interviewen die in de (gedwongen) prostitutie terecht zijn gekomen. Sommigen kwamen hier weer uit, anderen niet. Veel meisjes zijn ontvoerd of verkocht omdat hun familie geld nodig had. Het is bizar om te lezen hoe men in sommige landen naar vrouwen kijkt. Ik vind het echter wel een interessant boek omdat sommige vrouwen de moed erin houden en blijven vechten voor hun rechten.

Dit waren ze dan. De eerste 3 boeken van 2018 die ik nu aan het lezen ben. Over een maandje ben ik terug met de reviews!
Kennen jullie deze boeken en hebben jullie aanraders?

Liefs,