#geweundoon,  Road to Run

Baby, it’s cold outside

Foto door Eline Rewinkel

De winter heeft er weer zin in. Sneeuw, ijzel, alles komt voorbij de komende dagen. Niet echt ideaal om te rennen zou je denken. Liever zit je natuurlijk onder een dekentje de hele dag the Netflixen, wij stiekem ook hoor. Maar het nieuwe jaar is begonnen en wij hebben een doel voor ogen, dus we moeten gewoon de deur uit!
Rennen in de winter (en in de sneeuw) is namelijk best goed voor je vanwege de zuurstof in de lucht. Dus hup, die schoenen aan en gaan! Bij deze enkele tips om je warm genoeg te kleden.

1) Doe een extra lange warming-up om je spieren warm te krijgen. Wandel eerst een tijdje en doe daarna wat stretches.

2) Draag een muts en handschoenen. Je verliest namelijk veel warmte via je hoofd, dus zet een leuke muts op of doe een hoofdband om!

3) Laagjes zijn key.  Draag een thermoshirt met daarboven een t-shirt met korte mouwen en eventueel een winddicht jack.

4) Zorg dat je te zien bent! Als je in de winter gaat rennen, zit de kans er dik in dat het donker is. Zorg er daarom voor dat je iets draagt dat reflecteert. Je kunt denken aan een hesje of een lampje dat je ergens aan vastmaakt. Denk er aan: fietsers hebben geen grote lampen waarin je reflectie-kleding goed te zien is. Als je vaak op, of in de buurt van, een fietspad rent vergeet dan vooral je lampjes niet!

5) Sneeuw? Geniet! Ja, het is koud maar het is ook heel mooi! Vergeet geen selfies te maken 😉

En na dat koude rondje mag je van ons weer onder je dekentje met een warme chocomel (mét slagroom)!

 

Liefs,
Fon en Judith

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *