Road to New York: Week 7 & 8

Ok wacht even! Zijn we nu echt bijna op de helft van ons schema? Week 7 en 8 zitten we weer zo goed als op en vandaag vertellen we hoe deze weken gingen.

Fon

Week 7 – Training 1

De week begonnen met een 10km. Ik had beetje last van stijve kuiten dus trok de compressie kousen weer eens uit de kast. En wat een heerlijk loopje was dit! Alles klopte: de temperatuur, het tijdstip, enthousiaste lopers onderweg. Het enige nadeel waren de schuurplekjes op mijn bovenarmen, loop je netjes met je armen tegen je lichaam wordt je gestraft. 😉 Idealiter had het tempo iets hoger gelegen maar lekker lopen was misschien wel belangrijker.

Week 7 – Training 2

Een rustige 5, jammer genoeg had ik mijn rondje iets te kort gemaakt waardoor ik maar net 5k aantikte en strava er 4,9 van maakte. Altijd frustrerend 😉

Week 8 – Training 3

En toen was het alweer tijd voor de lange duurloop. Na een beetje uitstellen (blijft toch spannend) begon ik aan mijn loop. Bepakt met een flesje drinken en gelletjes ging dit erg lekker! Na 8,5 km een snelle stop om naar het toilet te gaan en een gelletje te proberen en weer door. Bij km 13 de rest van gel en drinken en toen waren de 18km alweer voorbij. Zo’n run geeft best wel wat vertrouwen, ja ik weet dat er ook weer mindere runs zullen komen maar dit is af en toe toch ook erg fijn.

Week 8 – Training 1

Dinsdag avond kwamen vrienden van ons eten. Stefanie loopt zelf ook en stelde ik vooraf al voor om samen een rondje te gaan lopen. Omdat ze de dag ervoor ook al 5km had gelopen wilde ze wel graag een rustig rondje doen. Kwam dat even goed uit aangezien bij mij een rustige 5 km op de planning stond. Na dat het eten was gezakt gingen de hardloopspullen aan, de mannen aan de afwas en wij lekker lopen. Het was een lekker rustig rondje waarop ik nog goed kon kletsen. Prima begin van de nieuwe trainingsweek.

Week 8 – Training 2


Het was de bedoeling om donderdag te gaan lopen, maar na een slechte nacht slaap was ik zo moe dat ik besloot het toch maar even uit te stellen naar vrijdag ochtend. Alleen was het vrijdag ochtend stiekem toch al vrij warm. Liep flink door (voor mijn doen) en eigenlijk te hard met deze temperatuur. Warmte steeg me na km 4 beetje naar mijn hoofd en besloot af te slaan en richting mijn ouders te lopen. Dus het tempo was prima voor een tempo loop, alleen dus een paar km minder dan gepland. Wel nog daarna 2km naar huis gelopen met een gemiddelde van 6.30 dus 7 kilometers in totaal met een prima tempo er Op!

Aanstaande zondag staat er nog 20km op de planning. Best spannend maar ik heb er ook zin in! Ohh ja en ik heb nu oefeningen van mijn fysio gekregen. Ik had de laatste tijd wat last van erg stijve kuiten bij het opstaan of als ik lang had gezeten en had het idee dat dit wat door trok naar mijn rug. Nu blijkt dat het probleem juist vanuit mijn rug komt dus daar gaan we de komende periode aan werken. Gelukkig dus niet iets heel heftigs waar ik last van heb tijdens het lopen. En ook een leuke bijkomstigheid dat mijn fysio zelf ook een enthousiaste loper is en onze marathon plannen super vet vindt. Wie weet loopt hij hem volgend jaar ook wel 😉

Judith

Helaas, nog steeds geen hardloopfoto’s van mij! Ik ga nog steeds op bezoek bij de fysio waar ik oefeningen doe en mag dribbelen. Helaas ben ik te schijterig om foto’s te maken in de praktijk (ik en een paar ouderen yay)! 

De oefeningen gaan me best goed af, ze zijn goed voor de conditie en spieropbouw dus hopelijk merk ik er wel iets van als ik weer ga lopen en moet ik niet te veel wennen! Als het goed is mag ik volgende week langzaam beginnen met hardlopen, met de nadruk op langzaam. Deze week doe ik nog de dribbel- en skipoefeningen in combinatie met fietsen tussendoor. 

Hopelijk kan ik bij de volgende update wÊl iets vertellen over hardlopen! 

Op naar de volgende weken, waarin onder andere de 10 miles van Tilburg op de planning staan!

Liefs,

Judith en Fon

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *