Road to New York: week 9 & 10

Zijn we weer! De weken vliegen voorbij en  New York komt steeds dichterbij. Hoe gingen deze trainingweken? Je leest het in deze blog. 

Judith 

Ik ben nog steeds niet “echt” aan het rennen. Gelukkig gaat het wel al beter met mijn knie, al heb ik er héél af en toe nog last van. 

Week 9
Ik bracht weer een bezoekje aan de fysio en deed wat intensievere oefeningen in combinatie met skippen, dribbelen en een rondje joggen. Het was een fijne conditietraining. 

Week 10 – Training 1

Mijn fysio stelde voor om samen te gaan trainen in het bos. Ik had 4 dagen gewerkt en was eigenlijk best toe aan een avondje bankhangen maar ik had ook wel zin om te gaan trainen. Nou, ik heb het geweten hoor! Ik dacht namelijk wel dat ik conditie had maar ik vond het toch een heftige training. We wisselden lopen af met lunges, sprongen, dribbelen en skippen. Ook werkten we aan mijn looptechniek. Super handig, al die info! Ik had daarna wel een aantal dagen spierpijn. 

Week 10 – Training 2

Omdat ik steeds maar kleine stukjes loop, bouw ik maar langzaam conditie op. Ik moet straks in NY natuurlijk een flink stuk rennen! Daarom koos ik ervoor eens de fiets te pakken. Het regende, het waaide, het was vreselijk weer. Maar ik ben toch gegaan, muziekje op en hoppa. Het ging best goed. Ik probeerde het tempo erin te houden en wat heuveltjes mee te pakken. Doordat het zo hard waaide was het toch flink trappen! Ik zit, as we speak, lekker op de bank uit te rusten haha. 

Volgende week ga ik weer proberen korte stukken te lopen en lange stukken te fietsen of wandelen! 

Fon

Week 9 -Training 1 en 2

Deze week eigenlijk niet heel veel gelopen. Merk dat het vele werken in de zomer en dan het trainen er bij me een beetje heeft uitgeput en besloot even pas op de plaats te doen. Wel een lekker stukje gewandeld samen met Judith (moet wel leren om strava op pauze te zetten als we langer stilstaan :p ) en op vrijdag ruim een uur 11 meiden moe gemaakt tijdens een danstraining. Volgens mijn Fitbit heb ik zelf genoeg mee gedaan om het als training te zien. 😉

Week 9 – Training 3/ Raceday

Er stond 16 km op de planning en wat een toeval: De 10 miles van Tilburg was dit weekend. Deze liep ik met een heel gedeelte van de groep waarmee we naar New York gaan. Het was erg warm maar wel een erg gezellige dag! Een raceverslag kunnen jullie in de blog van aanstaande zondag vinden. Spoiler is al in de foto te zien, heb volgens mij iets teveel buitenbochten gepakt.

Week 10 – Training 1

Het eerste loopje deze week liep ik pas op woensdag. Had maandag en dinsdag toch nog wat spierpijn dus heb maar even wat rust gepakt. Woensdag liep ik na mijn afspraak bij de fysio een kleine 2,5 km naar de supermarkt om toch even de benen los te lopen voor de dag erna.

Week 10 – Training 2

Je hebt van die dagen dat duurlopen super gaan en je hebt dagen zoals deze… De eerste 12 km gingen fijn ook al waren ze zwaar door de vele tegenwind, daarna ging het bergafwaarts. Op een gegeven moment heb ik zelfs een filmpje naar Judith gestuurd en volgens mij heb ik nog nooit zo vaak gevloekt in een filmpje ;).
Na een km of 12 kwam ik gewoon echt niet meer vooruit, had het te koud, last van mijn voeten en had gewoon echt geen zin meer.
Na 16,5 km besloot ik dat het goed was geweest en besloot ik de kortste route naar huis te wandelen. Met het wandelen vooraf en er na heb ik alsnog ruim 20 km afgelegd maar niet de beoogde 24 tot 26 km hardlopen. Dat was even een deukje in mijn zelfvertrouwen. Maar deze trainingen heb je ook nodig zeggen ze. Liever de komende 8 weken niet als het aan mij ligt. 😉

Zondag staat er nog een tempo loopje op de planning. Ik heb voor mezelf beslopen om gewoon lekker te gaan lopen en nergens op te letten. Even niet moeten maar mogen.

Die Road to New York gaat niet heel makkelijk maar we komen er wel! Want ondanks de tegenslagen en deukjes in het zelfvertrouwen zijn we stiekem al naar volgende (halve) marathons aan het kijken!

Liefs,
Judith en Fon

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *