Road to New York: Week 11 & 12

Ok worst bloggers/vloggers ever! Was er zomaar een week voorbij zonder blogs of vlogs. Shame on us. Het scheelt dat wij geen profs zijn en we dit voor ons zelf doen, maar toch gaan we proberen om dit niet al te vaak te laten gebeuren. Ook met het trainen zijn er alweer bijna 2 weken voorbij. Hoe die gingen? Spoiler alert: Bij ons allebei niet volgens plan.

Fon
Afgelopen 2 weken was ik moe. Heel. Erg. Moe. En heb stiekem best wel heel erg gesmokkeld met trainen. Ik hoop niet dat dit me duur komt te staan over 6 weken, maar we zullen nooit weten of het anders zou zijn als ik deze 2 weken wel perfect zou hebben getraind.

Week 11 – Training 1 

Het plan was 5 km. De uitvoering werden er 2.. Ik zou bij mijn ouders gaan eten en vooraf daar naar toe gaan hardlopen. Klein puntje, ik zat heel erg lekker op de bank een serie te kijken na mijn werk en had even niet op de tijd gelet. Dan maar in 1 rechte lijn naar mijn ouders toe lopen en een plan de campagne bedenken voor de dag erna.

Week 11 – Training 2

Aangezien ik vorige week niet verder kwam dan 16 km durfde ik het niet aan om vandaag voor de geplande 26 te gaan, 24km klonk een stuk minder eng. Met mijn mama op de fiets werden dit 24 hele gezellige kilometers. Sterker nog: misschien iets TE gezellig. Ik was zo druk aan het kletsen dat ik wel heel langzaam ging. Zodra ik stil stond was ik ook helemaal niet buiten adem. En ja ik weet het een langzame lange duurloop moet je op een tempo doen dat je nog kan praten. Maar zoveel kletsen zal wel niet helemaal de bedoeling zijn 😉
Ondanks dat deze run veel langzamer ging dan dat ik had gehoopt (Je Strava niet op automatisch pauzeren hebben staan helpt ook niet echt voor een snellere pace 😉 ) was deze run wel goed voor mijn zelf vertrouwen. Pas na 20 km begonnen mijn voeten een beetje te zeuren en de laatste km begon mijn lijf pas te melden dat dit niet heel fijn was. Een paar weken geleden begonnen die voeten al bij 7 km dus dat is wel positief!
Nog een klein positief iets. De combinatie van gelsnoepjes van Powerbar en de geldrink van de foto (van Maxim?) werkten voor mij super goed!

Week 11 – Training 3  

Op zondag gewerkt van 12 tot kwart over 8 en toen meteen vanuit het werk naar huis hobbelen. Van te voren had ik diverse rondjes uitgestippeld van 2 tot 8 km. Uiteindelijk er 5 super lekkere kilometers van gemaakt op een (voor mij) mooie pace. Lekker om zo de week af te sluiten! Stiekem hadden dit aantal km verdubbeld moeten zijn, maar dat kreeg ik mentaal niet meer geregeld na het werk. 😉

Week 12 – Training 1

Op maandag was het de hele daag aan het regenen en had ik na mijn werk echt geen zin om naar buiten te gaan om te lopen. Dus ik ging ook gewoon niet. Dinsdags zaten we de hele middag op het water om te zeilen en toen was het alweer woensdag en had ik nog steeds niet gelopen. Maar woensdag had ik echt een off-dagje. Je kent het wel zo’n dag dat je gewoon nergens zin in hebt. Uiteindelijk toch vrij spontaan besloten om een lesje pilates mee te pikken. Samen met een vriendinnetje op 1 fiets er naar toe, uurtje mijn best doen op de oefeningen en vervolgens lekker naar huis gewandeld. Toch nog een 30 minuten een soort van kilometers maken, ook al zijn het wandel kilometers. Je kan je rot voelen om zo’n dagen of je legt je er bij neer en kijkt weer vol goede moed naar de volgende trainings week. 

Week 12 – Training 2

Eindelijk weer samen met Judith trainen! Het plan was om eerst een stevige wandeling te doen en daarna naar huis te rennen. Dus vol goede moed de bus gepakt naar Nationaal Park De Meinweg en daar een mooie route uitgestippeld.
Die wandel route was inderdaad mooi en met een paar lekkere heuvels er in. Toen er een kleine bui voorbij kwam hebben we maar meteen onze oefeningen van de fysio’s onder een grote boom gedaan. Uiteindelijk bleek onze route iets langer dan we hadden gedacht en tegen de tijd dat we het park uit waren hadden we zoveel honger dat we besloten om toch maar de bus te pakken. Het waren wel 12 (of iets meer of minder, je weet het niet precies qua GPS in zo’n bos) super gezellige km waarin onze benen toch goed aan het werk zijn gezet.

Week 12 – Training 3

En dan is het (op moment van schrijven) alweer zondag ochtend en mag ik zo gaan werken tot 5 uur. Ik wil na mijn werk toch nog even een rondje maken. Hoe ver en welke pace? Geen idee. Gewoon even een rondje voor de lekker en dan gaan we volgende week weer proberen om de laatste paar weken van het schema weer zo goed mogelijk af te ronden!

Judith

Ik zat er de afgelopen weken flink doorheen. Mijn knie werkt nog steeds niet mee en dat maakt me heel onzeker. Vooral omdat iedereen om me heen al langere afstanden heeft gerend en ik ben blijven steken op 14 kilometer. Ik twijfel af en toe zelfs of ik wel naar NY moet gaan. 

 

Gelukkig is daar de fiets die uitkomst biedt. Ik probeer de lange trainingen op de fiets te doen en dat gaat opzich goed. Jammer dat het geen racefiets is 😉

Hier ging het dus fout. Na 2km voelde ik mijn knie al en was het janken geblazen. Ik baalde enorm. 

Zoals jullie al gelezen hebben, konden Fon en ik afgelopen vrijdag eindelijk weer samen trainen. We hebben een flink stuk gewandeld en dat ging best goed! 

Desondanks is de twijfel er nog steeds. Ik ga volgende week maar weer eens langs de fysio. 

Jongens nog maar 6 weken!!! Whaaahhhhhhhhhhh!!

Liefs,
Judith en Fon

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *